Perkiöntielle tuolle kohtaan kaarteeseen olisi hyvä saada pysäköinnin kieltävä merkki huonon näkyvyyden vuoksi. Kohdassa usein monta autoa parkissa ja ajetaan kohtuullisen kovaa. Usein läheltäpiti tilanteita.
Linnakalliontiellä Partolasta päin tullessa shikaanin kohdalla puuttuu 40 aluerajoituksen päättymismerkki. Tämä oli aiemmin siirretty pidemmälle uuden tien rakentamisen takia, mutta työmaan poistuttua veivät merkin mukanaan.
Nuijamiehentien ja Tapparatien risteyksessä kasvaa vaahteroita ja kuusi, jotka haittaavat näkyvyyttä, ja huono näkyvyys aiheuttaa vaaratilanteita. Olin ajaa Tapparatietä väärällä puolella vastaan tulleen pyöräilijän päälle, kun kumpikaan ei havainnut toista puiden takia. Voisiko kunta tehdä risteyksestä turvallisemman harventamalla kasvillisuutta? Kiinteistön asukkaita varmasti hyvä kuulla.
Kevyen liikenteen väylän alituksen johdosta asfaltti pettänyt
Kuitukaivajien jäljiltä Haavistontien ja Keihästien pientareet multaa monessa kohdassa ja tämän myötä pettäneet. Kapealle tielle asfaltin reunaan olisi hyvä saada vanhat murskepientareet, kuten ennen kuitujen kaivuutöitä oli.
Isomäentielle on viritetty kuvanmukainen kulku suojatielle. Kevytliikenne tulee ajoradalle suoraan aitojen takaa ja kuvassa sinisen nuolen suunnasta tulevilla autoilijoilla ei ole juurikaan näkyvyyttä tulijoihin, ennenkuin he ovat jo suojatiellä. Jo aitojen asettelu eri tavalla toisi kulkijat paremmin näkyviin.
Kuka vastaa väliaikaisesta tiestä Kyöstillä, josta kuljetaan Kotipolulle, Väinönkujalle ja Kartanontielle työmaan vuoksi?
Tie on ollut jo aiemmin väliaikainen ja nyt päätie alueelle. Tie on ollut hyvin huonossa kunnossa ja on useita syviä kuoppia pienellä tien pätkällä.
Onko kunnan vai alueen rakentajan vastuulla huolehtia kuoppien paikkaus ja tien käyttökelpoinen kunto?